Introductie

Inleiding
Op de Goede Herderschool wordt er een naschoolse activiteit georganiseerd waarbij leerlingen samen met een kind/tienerwerker verschillende sporten en spelletjes doen. Deze activiteit is niet alleen gericht op het bevorderen van fysieke activiteit, maar ook op het ontwikkelen van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden.

Activiteitomschrijving
Tijdens de naschoolse activiteit hebben de leerlingen de kans om deel te nemen aan een breed scala aan sporten en spelletjes. Onder begeleiding van de kind/tienerwerker worden er verschillende activiteiten aangeboden, zoals voetbal, basketbal, trefbal en diverse teamspellen. De leerlingen worden aangemoedigd om samen te werken, elkaar aan te moedigen en plezier te hebben in het spel.

Emotionele en Sociale Vaardigheden
De naschoolse activiteit biedt een uitstekende gelegenheid voor leerlingen om hun sociale vaardigheden te ontwikkelen. Door samen te spelen, leren ze belangrijke lessen over teamwork, communicatie en respect voor elkaar. Ze leren hoe ze effectief kunnen samenwerken om gezamenlijke doelen te bereiken, wat hun vermogen om relaties op te bouwen en te onderhouden versterkt.

Daarnaast biedt de activiteit een veilige omgeving waarin leerlingen hun emoties kunnen uiten. Ze ervaren vreugde bij het winnen, maar ook teleurstelling bij het verliezen. Dit helpt hen om veerkracht te ontwikkelen en om te gaan met verschillende emoties, wat cruciaal is voor hun emotionele groei.

Talentontwikkeling
De variëteit aan sporten en spelletjes stelt leerlingen in staat om verschillende vaardigheden te ontdekken en te ontwikkelen. Sommige leerlingen kunnen talenten voor bepaalde sporten ontdekken, terwijl anderen hun coördinatie, snelheid of strategisch denken kunnen verbeteren. De kind/tienerwerker biedt ondersteuning en feedback, waardoor leerlingen zich kunnen ontwikkelen en hun zelfvertrouwen kunnen vergroten.

Conclusie
De naschoolse activiteit op de Goede Herderschool is een waardevolle ervaring voor de leerlingen. Het bevordert niet alleen hun fysieke gezondheid, maar draagt ook bij aan de ontwikkeling van sociale en emotionele vaardigheden, evenals talentontwikkeling. Door samen te spelen en te leren, worden de leerlingen gestimuleerd om actief en betrokken te blijven, wat hen helpt om zich zowel binnen als buiten de schoolomgeving te ontwikkelen.